قشم گردی بهاره
نوشته شده توسط : hsi

 

گردشگری

وقتی در اینترنت یا برخی تورهای مسافرتی درباره جاذبه‎های گردشگری قشم جستجو  یا سوال می‎کنید، سه تا شش جوابی که می‎گیرید با هم یکی خواهد بود. به عنوان مثال قطعاً جزیره هنگام و دره ستاره‎ها، تنگه چاهکوه و جنگل حرا، بندر لافت و جزیره ناز، به شما پیشنهاد خواهد شد که هریک زیبایی منحصربه‎فرد خود را دارد. در ضمن تفریحات آبی می‎تواند  بخش جدانشدنیِ قشم گردی شما باشد.

جزیره هنگام و دلفین‎های پرنده

دو کیلومتر آنطرف‎تر از جنوب قشم، جزیره هنگام قرار دارد که ماهیگیران هر روز مشغول کارند. سواحل صخره‎ای و لاک‎پشت‎های بزرگ دریایی، همچنین بازارچه‎ای کوچک با صنایع دستی و نان‎های خوشمزه محلی از دیدنی‎های ساحلیِ این جزیره است، اما آنچه این منطقه را در قشم گردی شما منحصربه‎فرد می‎کند، دیدن دلفین‎های زیبایی‎ است که با بازیگوشی اطراف جزیره از سطح آب بیرون جهیده و دوباره به داخل می‎پرند.

وهم یعنی درّه ستاره‎ها

 درّه ستاره‎ی افتاده، منطقه وسیعی در روستای "برکه خلفِ "قشم است که ساکنان این نام را بر آن نهاده‎اند. جایی که اهالی معتقدند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان سقوط کرده و سپس سنگ‎ها و خاک و ماسه‌ را به اشکالی عجیب درآورده است. وقتی وارد دالان‎های تودر‎تو می‎شوید، اگر باد بوزد، سروصدای وزش باد، همراه با رقص ماسه‎های درخشان در فضا، همه چیز را برای فضایی وهم‎آلود مهیا می‎کند.

تنگه چاهکوه و آب شیرینِ قشم

چاهکوه به معنی واقعیِ آن یعنی کوهی‎است که در آن چاه‎های متعددی حفر شده است تا آب باران را در خود جمع کند و منبع آب شیرین قشم باشد. یکی از اصلی‎ترین جاذبه‎های گردشگری قشم که حفره‎ها و دالان‎های حیرت‎آوری در آن پدید آمده، تخته‎سنگ‎های رسوبی زیبا که حتماً باید تا قبل از گرم شدن هوا آن‎جا را ببینید، چون گرمی حاصل از نور خورشید آن‎ها را به شدت داغ می‎کند و حیف است این زیبایی طبیعی را در قشم گردی خود از دست بدهید.

جنگل حرا، پیدا و پنهان در زیر آب

حرا نام درختی‎است با ریشه چندصدمتری زیر آب، آن هم آب شور. این جنگل در شمال قشم واقع شده و شما تنها زمانی دشت وسیع درختان را خواهید دید، که آب پایین برود. در این صورت، ناگهان ریشه‎های درهم‎ تنیده شده درختانِ این جنگلِ آبی پدیدار می‎شوند و تا 6-7 ساعت خودنمایی می کنند.

بندر لافت، بادگیرهای بلند و کوچه‎های باریک

هر گردشگر که به قشم می‎رسد، سراغ این بندر را می‎گیرد. جایی که در کنار زیبایی خیره‎کننده دریا در دل نخلستان‎های گرمسیری، زمانی مرکز جزیره بوده است. خانه‎هایی با بادگیرهای بلند که طوری به یکدیگر نزدیکند که از برخی ‎کوچه‎های آن تنها وسیله نقلیه‎ای که عبور می‎کند، دوچرخه است.

جزیره ناز، پرنده و صدف و عروس دریایی

جزیره ناز به گفته برخی گردشگران، بهشتی‎است که تا به امروز از آن غافل بوده‎ایم. این جزیره با ساحلی صخره‎ای، زیستگاه فلامینگوها و ایستگاه عروس‎های دریایی‎است. به علاوه صدف‎های زیبایی که اگر پاچه‎های‎تان را بالا بزنید و کمی در آب پیش بروید، حتماً چندتایی را برای یادگاری از قشم گردی خود، به همراه خواهید آورد.

 




:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: